Як продзвонити асинхронний електродвигун

Якщо при зовнішньому огляді причин несправності електродвигуна не виявлено, тоді необхідно продовжувати перевірку за допомогою електротехнічних вимірювань.

Як продзвонити електродвигун мультиметром

Найпоширенішим в побуті электровимірювальним приладом є мультиметр. За його допомогою можна продзвонити обмотки на цілісність та відсутність пробоїв на корпус.

У двигунах на 220 Вольт необхідно продзвонити пускову і робочу обмотки. При чому у пускової обмотки опір має бути у 1,5 рази більший, ніж у робочої. У деяких електромоторів пускова і робоча обмотка може мати загальний третій вивід.

Наприклад, у мотора від пральної машини є три виводи. Найбільший опір між двома точками, що включає в себе 2 обмотки, наприклад 50 Ом. Якщо взяти останній третій кінець, то це і буде загальний кінець. Якщо заміряти між ним і 2 кінцем пускової обмотки – отримаєте величину близько 30-35 Ом, а якщо між ним та 2 кінцем робочої – близько 15 Ом.Перевірка і ремонт асинхронних електродвигунів

У двигунах на 380 Вольт, підключених за схемою зірка трикутник необхідно розібрати схему і продзвонити окремо кожну з трьох обмоток. У них опір має бути однаковим від 2 до 15 Ом з відхиленнями не більше 5%.

Обов’язково потрібно продзвонити всі обмотки між собою і на корпус. Якщо опір не великий до нескінченності, значить є пробій обмоток між собою або на корпус. Такий електродвигун необхідно здати на перемотування мідних обмоток у спеціалізоване підприємство, таке як ТзОВ “Тантал”.

Як перевірити опір ізоляції обмоток електродвигуна

На жаль, мультиметром не перевірити величину опору ізоляції обмоток електродвигуна, для цьогоПеревірка і ремонт асинхронних електродвигунів необхідний мегомметр на 1000 В
з окремим джерелом живлення. Прилад дорогий, але він є у кожному спеціалізованому підприємстві з ремонту електродвигунів.

При вимірюванні один провід від мегомметра приєднують до корпуса в непофарбованому місці, а другий – по черзі до кожного виводу обмотки. Після цього вимірюється опір ізоляції між усіма обмотками. При величині менше 0.5 Мегома – двигун необхідно просушити.

Увага! Щоб уникнути ураження електричним струмом не торкайтесь до вимірювальних затискачів під час проведення вимірювань!

Всі вимірювання проводяться тільки на знеструмленому обладнанні і по тривалості не менше 2-3 хвилин.

Як знайти міжвиткове замикання

Найбільш складним є пошук міжвиткового замикання, при якому замикається між собою лише частина витків однієї обмотки. Не завжди виявляється при зовнішньому огляді, тому для цих цілей застосовується для двигунів на 380 Вольт – вимірювач індуктивності. У всіх трьох обмоток повинно бути однакове значення. При міжвитковому замиканні у пошкодженої обмотки індуктивність буде мінімальною.

Електрики зі стажем для пошуку міжвиткових замикань в асинхронних електродвигунах потужністю від 10 кВт використовують кульку з підшипника діаметром близько 10 міліметрів. Вони виймають ротор і підключають три фази через три понижуючих трансформатора на обмотки статора і кладуть кульку на обмотку статора. Якщо все в порядку, то кулька рухається по колу статора, а при наявності міжвиткового замикання кулька примагнічується до місця його виникнення.

Увага! Перевірка повинна бути короткочасною. Будьте обережні кулька може вилетіти!

Перевіряти на міжвиткове замикання, потрібно якщо двигун на 380 В починає сильно грітися після 15-30 хвилин роботи. Але перед розбиранням, треба на включеному двигуні  перевірити величину споживаного їм струму на всіх трьох фазах, вона повинна бути однаковою, з невеликою поправкою на похибки вимірювань, якщо ж ні – двигун потрібно розбирати та перевіряти детальніше.